Sabies que… Telèfon mòbil

Darrerament hem anat rebent correus sobre situacions personals on el treballador ha de fer ús del seu telèfon mòbil.

Així doncs informem al personal.

La màxima que hauria de regir a tot l’ajuntament es pot resumir en una sola frase:

“Si s’ha de fer servir un telèfon mòbil, aquest ha de ser proporcionat per l’empresa”

En cap article de l’Acord de Condicions de Treball de l’Ajuntament de Barcelona es fa referència a haver de donar un numero de telèfon mòbil personal per fer cap activitat. Així doncs en el moment en que us el demanin, no cal ni que us negueu, podeu dir que no en teniu, ja que no és obligatori tenir-ne per treballar a l’Ajuntament.

Entrem al detall.

No hi ha cap xarxa social que sigui programari normatiu a l’Ajuntament i heu de tenir en compte que en el moment en que cediu les dades per a comunicacions laborals, res impedirà que rebeu informació laboral per un canal no oficial i fora de l’horari laboral.

En aquests casos aconsellem que si us va bé tenir una xarxa social de missatgeria ràpida per a treballar feu ús d’alguna que no useu de forma privada. D’aquesta manera quan estigueu de vacances o no vulgueu rebre cap comunicació, sempre podeu desinstal·lar el programari. Recordeu que encara que us comuniquin alguna cosa per aquesta via, al no ser oficial, podeu donar-vos per no assabentats si no responeu.

La nostra recomanació és fer servir Teams ja que normalment WhatsApp i Telegram són d’ús més aviat privat.

En quant al teletreball la Llei 10/2021 del treball a distància diu:

Article 17

L’empresa no podrà exigir la instal·lació de programes o aplicacions a dispositius de propietat de la persona treballadora, ni l’ús d’aquests dispositius en el desenvolupament del treball a distància.

Així doncs, no és cert que la única manera de teletreballar sigui instal·lant-vos el DUO al vostre telèfon.

Per ells és molt més fàcil que cediu però a l’Ajuntament tenim personal que fa servir altres mètodes per entrar des de casa com ara correus electrònics secundaris o targetes de codis.

Finalment, si ja heu donat el vostre numero de telèfon sempre podeu fer ús del vostre dret d’oposició.

Recomanem:

Quan hagueu de comunicar alguna cosa important feu-ho per correu electrònic o registre (ja que es poden donar per no informats)

Qualsevol obligació de cedir números de telèfon personals, si no esteu d’acord, podeu dirigir-vos al vostre sindicat de confiança o al vostre departament de recursos humans.

Informa’t, informa’ns, t’ajudarem.